EXPOHunting / EXPOShooting – Sosnowiec 2017

W dniach 7–9 kwietnia odbyła się kolejna edycja targów EXPOHunting w Sosnowcu, tym razem połączonych z EXPOShooting, ku zadowoleniu wielu wystawców. Jak zawsze, impreza była okazją do zaprezentowania różnych aspektów kultury łowieckiej licznym gościom odwiedzającym halę targową

Już na pierwszy rzut oka, targi EXPOHunting, nawet po połączeniu z EXPOShooting wydały się nieco skromniejsze niż przed rokiem, a na pewno niż te przed dwoma laty. Nie umknęło naszej uwadze, że zabrakło kilku znaczących wystawców, którzy zazwyczaj mieli w Sosnowcu swoje stoiska.
Broń można było podziwiać na stoiskach, których gospodarzami były firmy Kaliber, Knieja, Kolba, Szóstak i inni. W formułę zaproponowaną w tym roku przez organizatorów połączonych targów łowieckich i strzeleckich idealnie wpisał się Hubertech. Oprócz cieszącego się dużym zainteresowaniem pistoletu sportowego CZ Shadow 2, z nowych pistoletów bojowych obecnych już na rynku, pokazano bardzo dobrze sprzedającego się bezkurkowego H&K SFP9, zaprojektowanego uniwersalnie dla osób prawo- i leworęcznych. Zaprezentowano również pistolety bocznego zapłonu, German Sport Guns, jak Sig Sauer Mosquito – odrodzony pod nową nazwą GSG Firefly – oraz pistolety, których konstrukcja oparta jest na tej z modelu Colta M1911. Pokazano nam też hiszpański wyczynowy SPS – zbudowaną na platformie 2011 europejską, tańszą kopię słynnych pistoletów STI i SVI. Hubertech zaprezentował wiele modeli strzelb Marocchi i Benelli, które mogły zwrócić uwagę myśliwych i osób strzelających sportowo. Jak zauważył przedstawiciel firmy, tych ostatnich w Polsce przybywa. Rynek rozwija się bardzo dynamicznie, a producenci oferują broń pozwalającą na stworzenie wymarzonej konfiguracji.
Z tego wzrostu chciałby skorzystać spotkany na targach Fomei – czeski producent optyki. Mimo, że Fomei oferuje szeroką gamę lunet i lornetek, marka jest słabo rozpoznawalna w Polsce. Firma istnieje od 27 lat (w Polsce obecna od około piętnastu), jednak dystrybutor jej produktów na naszym rynku idzie dziś w nieco innym kierunku niż optyka. Producent zamierza zatem skoncentrować się obecnie na działaniach, których celem będzie zwiększenie jego udziału w naszym rynku