Czternastu słuchaczy Akademii Sztuki Wojennej, kandydatów na przyszłych attaché obrony w placówkach dyplomatycznych RP, odwiedziło w marcu Fabrykę Broni „Łucznik”–Radom. Na miejscu zapoznali się z bieżącą ofertą zakładu, zapoznali ze stosowanymi technologiami oraz z planami rozwoju spółki. Odwiedzili także przyfabryczną strzelnicę, gdzie mieli okazję wypróbować w praktyce prezentowaną broń.
Choć głównym zadaniem attaché obrony – których kadencja trwa trzy lub cztery lata, zależnie od kraju w którym rezyduje – jest kierowanie podległym mu personelem i doradztwo w sferze militarnych aspektów bezpieczeństwa placówki dyplomatycznej, to odpowiadają oni także za kształtowanie wojskowych relacji pomiędzy państwami. A przez to mają wpływ na promocję produktów naszego przemysłu obronnego za granicą. Takie wizyty przyszłych wojskowych dyplomatów w radomskiej Fabryce to już długa tradycja i dobrze, że jest kontynuowana – bo oficerowie ataszatów powinni mieć pełny obraz polskiego przemysłu zbrojeniowego.
2024/04/14