W tym roku upłynie 75 lat od narodzenia wojownika, który z żołnierzami amerykańskimi Stanów Zjednoczonych od roku 1942 przeszedł wszystkie możliwe szlaki bojowe: począwszy od drugowojennych frontów, przez wojny w Wietnamie i Korei, aż po niedawne konflikty zbrojne na Bliskim Wschodzie czy Afganistanie
Ten wojownik to najlepszy przyjaciel Marines: legendarny nóż bojowy Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych, później stopniowo wprowadzony do wszystkich amerykańskich jednostek bojowych, gdzie służy po dziś dzień. Najbardziej znany jest pod nazwą Ka-Bar, ale mówi się o nim także Mark 2.
Pod koniec kwietnia 1897 roku w Tidioute w stanie Pensylwania powstała firma Tidioute Cutlery Company, uważana dziś za pierwsze ogniwo w łańcuchu historii marki Ka-Bar. Od roku następnego rozpoczęła produkcję i sprzedaż sztućców, później spółka przerodziła się w przedsiębiorstwo Union Razor Company, które około roku 1922 zarejestrowało markę Ka-Bar. Nazwa ta pochodzi podobno z listu przysłanego do firmy, w którym amerykański traper dziękował producentowi za znakomity nóż, którym zabił rannego niedźwiedzia. Postrzelone zwierzę zaatakowało myśliwego, a temu akurat broń palna odmówiła posłuszeństwa i musiał ratować się walcząc przy użyciu noża. Traper był średnio piśmienny, do tego bazgrał jak kura pazurem, więc i list był niezupełnie czytelny. A raczej prawie zupełnie nieczytelny. Znalazła się w nim zamazana i niewyraźna fraza odczytana jako „ka bar”, w której dopatrzono się znaczenia „zabić niedźwiedzia” (kill a bear) i tak oto stała się ona przyszłą nazwą firmy.