Amerykańska branża outdoorowa zagryza palce śledząc ostatnie przygotowania do fuzji stulecia: jedna wiodąca sieć hipermarketów, BassPro Shops Outdoor World, wykupuje za 4,5 MILIARDA dolarów drugą wiodącą sieć takich placówek, Cabela’s. Po połączeniu BPS będzie dysponowała 180 obiektami, zatrudniała ponad 40 000 pracowników – i kontrolowała 20% wartej 50 miliardów dolarów rocznie branży, co budzi poważne obawy o możliwość nieuczciwej konkurencji. Europejczykowi bez odwiedzenia któregoś z tych molochów trudno sobie nawet wyobrazić skalę przedsięwzięcia. Każda z tych placówek ma wielkość naszej dużej galerii handlowej i można w niej pod jednym dachem kupić wszystko, czego potrzeba do każdego typu sportu i aktywności na świeżym powietrzu: od haczyka na ryby i obroży dla psa przez liny wspinaczkowe, pojazdy terenowe po jachty motorowe. W każdej jest też dział myśliwski i strzelecki, oczywiście z krytą strzelnicą na miejscu.
[LE]
2017/02/13