We wrześniu ogłoszono wyniki finansowe Smith & Wesson Brand Inc. za pierwsze półrocze 2022 roku. Sprzedaż broni marki S&W spadła w I kw. do najniższego poziomu w ciągu ostatnich 13 lat – po raz pierwszy od roku 2012 nie przekraczając 100 mln dolarów. Dochód spadł o 70% w porównaniu z rokiem 2020, od dwóch lat stale spada też wartość akcji koncernu – już o ponad 6%. Kurs akcji po ogłoszeniu wyników spadł z 13,43 poniżej poziomu 12 dol. Prezes Mark Smith tłumaczy to normalnym letnim spadkiem sprzedaży – który przemysł strzelecki odczuł w tym roku po raz pierwszy od trzech lat. Twierdzi też, że od początku III kw. rosną zamówienia, składane przez partnerów firmy – znak, że letnie wyprzedaże zwolniły miejsce na półkach przed sezonem jesiennym. Jego zdaniem zwiastuje to powrót do normalności po latach szalonej politycznej huśtawki i rekordowych sprzedaży. Oby miał rację, bo z danych FBI wynika, że liczba zapytań o karalność przed transakcją zakupu broni (NICS) jest „znacząco” niższa niż rok temu.
Źródło: SMITH & WESSON